Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Sunday, May 16, 2010

Sah PAS tolak penggunaan kalimah Allah oleh gereja

dato dr haron din telah mengeluarkan fatwa beberapa bulan lepas mengenai kontroversi isu kalimah allah. dalam fatwanya, beliau menegaskan adalah KUFUR bagi sesiapa juga yang menyokong kalimah ini digunakan oleh pihak gereja (bible).

dato dr haron din ulamak yang diterima hampir keseluruhan umat berbangsa melayu yang beragama islam. cakapnya sopan,tidak pernah mencarut,memaki hamun,kias tegurannya cukup lembut,peribadinya melambangkan seorang pemimpin warak.

kontroversi kalimah allah telah diberikan ultimatum..kata putus. barang siapa menyokong penggunaan kalimah allah oleh gereja, dia jatuh kufur ! dato dr haron din tidak pernah menarik balik fatwa ini.

aku yakin dato dr haron din ulamak yang berpandangan jauh. dia tahu tipu muslihat puak munafik dan kafirin. kita pun pernah diberitahu akan sejarahnya.kaedah peperangan tidak membantu sama sekali kafirin untuk mendapat sokongan umat islam. apa yang diperlukan adalah menjajah pemikiran mereka.

Calon DAP kata PAS pun benarkan penganut agama lain untuk pakai kalimah Allah dalam agama mereka? Soalan: semua ke kata macam tu? Atau hanya Nik Aziz dan puak-puak yang memihak kepada beliau sahaja??

Jangan putar belitkan fakta!! Jangan kata semua orang PAS kata boleh.. orang yang berkepentingan politik sahaja yang kata begitu, orang PAS sendiri pun ada yang tak setuju!!

dapatkan video berkenaan pernyataan Dato Harun Din mengenai isu ini..penuh fakta dan tidak ada langsung kepentingan politik dalam menyatakan kebenaran..fikirlah sendiri!!

klik sini untuk video ucapan Dato Haron Din

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails