Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Sunday, May 16, 2010

Cina mahu DAP perintah Sarawak

Pilihanraya sibu menunjukkan masyarakat cina menolak BN. Penolakan ini memberi rahmat kepada kaum bumiputra kerana dengan penolakan ini bermakna masyarakat cina membuat keputusan untuk memutuskan hubungan dengan kerajaan BN. Oleh itu kerajaan bolehlah menarik balik segala bantuan yang dijanjikan kepada masyarakat cina.Bantuan ini perlu diberikan kepada kaum bumiputra yang lebih memerlukan. Masyarakat cina juga perlu diberi pengajaran dengan membayar bil jika pergi ke hospital milik kerajaan, sekolah milik kerajaan, universiti milik kerajaan. bantuan biasiswa perlu disalurkan kepada kaum bumiputra sahaja. Masyarakat cina ini sudah mahu menunjuk belang mereka maka kerajaan perlu bertindakbalas segera. mereka ini tidak lansung memerlukan bantuan kerajaan maka kerajaan dinasihatkan beri saja bantuan kepada mereka yang lebih memerlukan.

Walaubagaimanapun usaha DAP untuk memerintah malaysia untuk kepentingan kaum cina tidak akan tercapai kerana kaum bumiputra sentiasa memerhati tindak tanduk mereka dan tidak mustahil PRU ke 13 nanti BN akan kembali menguasai dengan majoriti lebih besar kerana mereka perlu sedar orang melayu akan bersatu jua nanti. Orang melayu pantang di cabar jika orang melayu ditindas nescaya semua orang melayu akan bangkit dan tersedar dari lamunan mereka. Kita berasa amat yakin dengan hal ini kerana kawasan majoriti masyarakat cina tidak banyak dan jika dikumpul semuanya masih tidak akan memberi kesan. Keputusan pilihan raya sibu memberi pengajaran berguna kepada orang melayu.

Usaha kerajaan perlu lebih giat untuk menarik kembali undi orang melayu yang hati mereka selalu terguris pada masa ini. bantulah mereka dari setiap sudut. masalah tanah bumiputra, perniagaan bumiputra, biasiswa kepada anak bumiputra perlu lebih diberi perhatian. jangan kerana dahagakan undi kaum cina maka kerajaan menggadaikan semua ini untuk memujuk orang cina. bantulah macam mana pun orang cina tak pandang. jadi sedarlah kerajaan ubah sikap anda. biarkan DAP bantu mereka.

1 comment:

  1. cuaca x elok kot kat Sibu,
    "Hantu" xdan nk kluar mengundi..haha
    SPR sgt telus..hehe..
    kalau x SPR sokong kerajaan.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails