Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Sunday, March 20, 2011

Pulau Pinang: 9 pelacur jalanan dicekup


GEORGETOWN: Keghairahan tujuh wanita warga asing dan dua wanita tempatan yang dipercayai menjalankan aktiviti pelacuran di tepi jalan akhirnya membawa padah apabila mereka dicekup dalam serbuan di Lebuh Chulia, di sini, kelmarin.

Serbuan terbabit dilakukan pada jam 9.30 malam oleh sepasukan anggota polis dari Cawangan Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7), Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut (IPDTL).

Jurucakap polis berkata, ketika pemeriksaan, beberapa wanita dilihat berkeliaran di kaki lima jalan berkenaan dipercayai menunggu pelanggan untuk menawarkan perkhidmatan seks.

Menurutnya, dalam serbuan itu polis menahan semua pelacur terbabit yang berusia antara 20 hingga 30-an yang kemudian dibawa ke balai polis untuk siasatan lanjut.

“Hasil pemeriksaan, semua wanita warga asing itu mempunyai dokumen sah namun dipercayai menyalahgunakan pas lawatan sosial mereka dengan bekerja dan menjalankan aktiviti tidak bermoral.

“Siasatan lanjut akan dilakukan mengikut Seksyen 39 Peraturan Imigresen 1959/63 kerana menyalahgunakan pas lawatan sosial dan Seksyen 372B Kanun Keseksaan iaitu mencari pelanggan untuk tujuan persundalan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng, mengesahkan tangkapan itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails