Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Saturday, March 5, 2011

Guru disiplin didakwa meraba murid 16 tahun.

KUALA LUMPUR: Seorang guru disiplin telah mengaku tidak bersalah di mahkamah Ampang untuk 11 tuduhan mencabul gadis di bawah umur.

Ismazi @ Megat Ismazi Ismail, 49, tidak menunjukkan emosi apapun ketika tuntutan itu dibacakan kepadanya di hadapan teman-temannya dan guru sekolah.

Isterinya, yang duduk di galeri awam menangis ketika ia mendengar tuduhan dan dilihat dihibur oleh temannya.

Ia dituduh meletakkan tangannya pada dada lapan orang gadis 16 tahun dan tiga gadis 15 tahun.

Ayah empat orang anak itu dipercayai telah melakukan kesalahan disiplin di bilik guru sekolah menengah di Pandan Indah, Ampang pada pukul  07:30-8:30 Feb 25.

Jika terbukti bersalah, dia boleh dipenjara sehingga 10 tahun atau didenda atau disebat atau kedua- dua hukuman tersebut bagi setiap bayaran mengikut Perkara 354 KUHP.

DPP Jaizah Jaafar Sidek diterapkan ke mahkamah untuk menetapkan jaminan di RM1, 500 untuk kos masing-masing.

Memohon untuk jaminan yang lebih rendah, pengacaranya Amir Meor Asree Nordin meminta mahkamah untuk menetapkan jaminan di antara RM800 ke RM1, 000 untuk kos masing-masing.

Amir mengatakan terdakwa telah menjadi guru disiplin di sekolah yang sama sejak tahun 2009.

Dia meminta mahkamah untuk mempertimbangkan bahawa terdakwa telah menjadi guru selama 23 tahun terakhir.

Ia mendakwa bahawa liputan luas insiden yang dituduhkan mempunyai kesan negatif daripada menghukum dia sebelum bukti itu Ditenderkan di mahkamah.

Abdul Rahman Hakim Azaraorni jaminan dibenarkan di RM1, 000 untuk setiap kos dan menetapkan 25 Mac untuk disebutkan.

Isteri Nya membayar RM11000 wang jaminannya.

Dilaporkan bahawa para pelajar tingkatan Tiga, bersama-sama dengan dua pelajar laki-laki, ditangkap oleh pengawas kerana ponteng perhimpunan pagi dan dihukum oleh guru disiplin laki-laki.

Ketika ditanya oleh media kemudian, DPP Jaizah kata pembantu peribadi wakil rakyat Teratai telah membuat aduan atas masalah tersebut.

1 comment:

  1. Harap pihak berkuasa jalankan siasatan terperinci...kita nak elakkan mana pihak sama dipihak guru mahupun pelajar yang menjadi mangsa....memang ada guru yang gatal....tapi tak kurang juga pelajar bermasalaah.....harap siasatan dapat menentukan piahk yang benar benar salah dihukum setimpal dengan kesalahan

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails