Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Friday, December 17, 2010

Jamil banduan yang herdik Anwar di penjara Sungai Buloh.

Siapakah Jamil ? Kenapakah beliau mengherdik DSAI Al-Juburi?

 Jamil merupakan banduan paling otai dalam penjara sungai buloh. Beliau dipenjarakan bersama rakannya Salleh. Mereka berdua sangat zalim dalam melakukan kes-kes merompak dan bunuh sekitar tahun 70an. Mereka dipenjara seumur hidup dan menjadi otai ataupun amat digeruni oleh banduan-banduan yang lain. Banduan lain silih berganti meninggalkan penjara sungai buloh tetapi jamil dan salleh tetap disana juga ketika DSAI turut dihumban disana.

Sesiapa yang pernah dipenjarakan di penjara sungai buloh pasti mengenali Jamil dan Salleh. Ketika mula-mula masuk penjara mereka sering bergaduh dengan banduan-banduan yang lain untuk mendapatkan kekuasaan di penjara. Didalam penjara, jika kita digeruni oleh banduan lain maka kita akan selamat. seperti juga yang selalu kita lihat dalam filem-filem hollywood seperti the prison begitulah yang berlaku di penjara sungai buloh.

Ketika DSAI dipenjarakan beliau dikategorikan sebagai banduan paling celaka. Kategori ini dibahagikan mengikut kes mereka. Kes rogol dan Liwat berada dalam kategori paling celaka dalam penjara dan akan menjadi mangsa banduan-banduan elit seperti Jamil dan Salleh. Sebagaimana yang kita tahu banduan dalam penjara sudah lama tidak melakukan dot.dot.dot.. Ada diantara mereka yang agak bernafsu tetapi bukan bagi Jamil dan Salleh.

Setelah lama merenggkok dalam penjara Jamil dan Salleh sudah insaf dan sudah belajar dan mengamalkan ibadah kepada Allah SWT. Ketika DSAI masuk sungai buloh dua orang otai penjara ini sudah mengamalkan ajaran islam dan rajin beribadat. Anwar pula yang dimasukkan kerana kes dot.dot.dot cuba menjalankan aktiviti dot.dot.dot. di sana. Maka beliau telah diherdik dengan teruk sekali oleh Jamil si otai penjara. Ada kemungkinan juga menyebabkan lebam-lebam di mata beliau. hehehe

Akibatnya DSAI tidak tahan diherdik oleh Jamil berterusan maka beliau seperti biasa membuat helah supaya beliau diletakkan di wad penjara sungai buloh dan bertemu dengan jambu barunya yang kemudian dilantik sebagai drebar peribadi Azizah setelah keluar dari penjara.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails