Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Monday, December 27, 2010

Live from SELISING, PASIR PUTEH.

Kedai-kedai kopi sekitar Dun Selising antaranya di kedai selising, berangan, bukit abal, banggol pak esah, bukit merbau dan kawasan kejiranan dun ini gempar dan riuh memperkatakan tentang perbuatan hina adun Pas yang dipilih dan diundi mereka yang merendek dengan bini seorang guru. Walaupun kisah ini pernah tersebar sekitar sebelum pilihanraya umum yang lalu namun ianya tidaklah segempar hari ini.

Ketika berita ini tersebar beberapa tahun lalu sesetengah ahli PAS sendiri sudah merangcang untuk memboikot pemimpin yang bergelar doktor tersebut. Walaubagaimanapun Nik Aziz jelas menunjukkan daya kepimpinan yang amat menakjubkan sehingga berjaya menutup segelintir pemimpin-peminpin PAS yang memberontak tersebut. Tidak dapat dipastikan teknik apakah yang digunakan oleh wali terompah ini dalam menutup mulut tok-tok janggut tersebut.

Cerita itu cuba ditutup sebaik mungkin kerana ada di kalangan pemimpin amal zina ini yang membuat demonstrasi agar wali terompah terus mencalonkan si Dr keparat tersebut. Mereka yang berdemo ini dikabarkan takut kehilangan hasil balak jika Dr durjana tidak menjadi Adun mereka lagi.

Pepatah melayu memang tidak menipu, mulut tempayan boleh ditutup mulut manusia susah nak tutup. apa punya pepatah yang aku guna ni.!! akhirnya Pak Nik tidak lagi mampu mengunci mulut-mulut yang mengatahui kisah sebenar ini di mana papa gomo telah memberi laluan dalam menggemparkan cerita ini malah lebih gempar daripada ketika ianya mula-mula berlaku beberapa tahun yang lalu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails