Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Monday, December 20, 2010

Suami pengacara terkenal langgan GRO Cina

KUALA LUMPUR:  Bekas suami Daphne Iking,Ryan Chong Yiing Yih juga mempunyai hubungan sulit ketika mereka masih berkahwin, mahkamah majistret.

 Chong, businessman 32, yang telah mendakwa Darren Choy Khin Ming, 45, membuat panggilan peribadi untuk "menggoda isterinya", mengaku bahawa dia telah "bertemu seseorang" ketika bekerja di China.

Ketika disoaljawab oleh peguam Choy's  Datuk Jagjit Singh, dia mengakui bahawa dia telah bertemu seorang pegawai tetamu-relations (GRO) bernama Serena di sebuah kelab karaoke di Shanghai, pada bulan Jun 2007.

Namun, ia mengatakan ia mengaku hal tersebut kepada Iking  semasa hamil sebulan kemudian, pada bulan Julai, meminta maaf padanya kerana ia merasa ia telah berbuat salah, dan mengatakan dia telah memaafkannya.

Jagjit kemudian meletakkannya padanya bahawa dia berbohong, mengatakan bahawa ia telah mengaku Iking kerana Serena telah menghubungi Iking melalui blog-nya (Iking's), yang merupakan alasan dia telah membuat pengakuan untuk Iking sebelum dia boleh menghadapinya tentang hal itu.

Chong tidak bersetuju, mengatakan Iking tidak menyedari hal itu sebelum dia bercerita tentang hal itu.

Dia juga membantah membayar Serena RMB2mil (sekitar RM941, 000) untuk mendiamkan diri.

Jagjit kemudian menuduh Chong sebagai didorong oleh keserakahan, untuk menuntut RM5mil dari Choy, yang kemudian dikurangkan menjadi RM2.5mil, dan RM1mil dari Iking, untuk penyelesaian masalah itu sebelum dibawa ke mahkamah, yang Chong tolak.

Jagjit: Tapi anda menuntut RM1mil dari dia.

Chong: Itu bukan keserakahan. Itu pampasan kerana tidak memberitahu saya dan keluarga saya dia hamil dengan anak-anak beberapa orang lain. Bahkan setelah bayi lahir, ia terus menggambarkan anak seperti saya.

Ia juga mengakui untuk memberikan Iking dan anaknya empat hari untuk meninggalkan rumah mereka.

Choy telah dibebankan berdasarkan Bahagian 498 KUHP dengan menarik Iking, tahu bahawa dia adalah seorang wanita yang sudah berkahwin, dengan maksud untuk melakukan hubungan seksual.

Dia juga didakwa melakukannya  dalam unit kondominium di Taman Tun Dr Ismail sini antara Julai 2007 dan September tahun lalu.

Jika dinyatakan bersalah, Choy boleh dipenjara sehingga dua tahun, denda atau kedua-duanya.

Mewakili Chong adalah peguam Wong Kian Kheong, sedangkan peguam Jagjit dan Akbardin Abdul Kader berdiri sebagai penasihat untuk Choy.

Penghakiman hakim Engku Ahmad Rashdi Engku Abdillah seterusnya pada tarikh 4 Mac tahun depan

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails