Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Thursday, December 16, 2010

RPK lancar peluru berpandu kepada sheikh Al-Juburi

Petaling Jaya: Kejatuhan yang pahit kata editor Malaysia Today Raja Petra Kamarudin dan PKR berterusan ditembak blogger yang mengasingkan diri ini, kali ini RPK berkata Pembangkang tidak sesuai untuk memerintah negara.

Dia menambah bahawa ketika ia memberi Pembangkang sebuah "tamparan kecil," mereka "berteriak bahawa aku telah dibeli oleh UMNO atau Najib (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak)."

"Sheesh, Suami macam ni nak memerintah negara? (Seperti ini (anda) ingin menetapkan negara?), "Tulis Raja Petra, yang popular dikenali sebagai RPK dalam column No holds Barred semalam.

pemimpin PKR telah mematikan dalam serangan mereka pada Raja Petra juga, bahkan pernah branding dia kuda Trojan dan mendakwa dia telah dibeli oleh pihak tertentu.

Raja Petra menulis bahawa ia telah dianggap sebagai musuh Pakatan Rakyat.

"Tapi kalau aku bodek (coklat kekuningan) Pakatan Rakyat dan mendera Barisan Nasional, maka saya seorang kanak-kanak dari Malaysia, seorang patriot.

"Ini adalah cara berfikir dan bekerja Pembangkang  dan kami inginkan mereka untuk memerintah negara ini?" Tanyanya.

Dia melanjutkan bahawa ketika Malaysia Today bocor rahsia dan surat rahsia tentang sesuatu yang kurang baik kepada kerajaan, "tmereka tidak berteriak ."

"Ketika Wikileaks bocor rahsia negatif kepada kerajaan dan pemimpinnya, PKR bertepuk tangan dan bersorak-sorai dan mengatakan bahawa Wikileaks adalah limpah kurnia dari Allah.

"Sekarang bahawa kasut adalah pada kaki yang lain, anda berteriak tentang konspirasi dan subjudice. Berhenti menangis seperti bayi, "tambahnya.

Raja Petra menulis bahawa banyak yang marah tentang laporan Wikileaks pada pemimpin PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dia menambah bahawa mereka merasa hal itu tidak adil atau tidak beretika dari Wikileaks untuk menerbitkan laporan tentang masalah di mana sidang masih berlangsung.

"Tentu, saya setuju, sidang masih berlangsung sehingga kita tidak boleh komen tentang sidang yang masih berlangsung tetapi sejak bilakah pemimpin Pembangkang itu pernah menghormati peraturan ini?

"Selama persidangan 1 Sodomi, kita memukul (kritik) (bekas Perdana Menteri) Tun Dr Mahathir Mohamad Kaw Kaw (berat) dan mengatakan segala macam hal tentang dirinya dalam hubungannya dengan isu tentang bagaimana beliau konspirasi  kesAnwar.

"Sekarang di sidang 2 Sodomi, kita mendera Najib (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak) dan menuduh dia juga mengatur konspirasi Anwar 2," tulisnya, dan menambah bahawa Malaysia Hari ini telah melakukan sehingga tidak hanya dalam kaitannya dengan sidang Anwar tetapi juga untuk kes-kes besar, termasuk kegagalan Port Klang Free Zone,  kewangan bahkan pelbagai lagi cubaan masih diteruskan.

Dia menambah mereka yang mencari pertengkaran harus bisa menerima kritik juga

1 comment:

  1. Tuan Taiping Mali, mintak highlightkan bukti jelas bagaimana media utama digunakan secara senyap-senyap burukkan organisasi yg diketuai Melayu sekaligus org Melayu sendiri.

    The Star bahagian Metro semalam melaporkan kisah sedih siap dengan gambar muka sedih lagi satu famili bangsa India yang dibuang dari PPR Desa Tun Razak sebab anak famili ini terkantoi curi kabel (kes curi kabel ini telah berlaku berulangkali yang dilakukan oleh orang yang sama).

    Star buat isu ini besar-besaran. Siap ada petikan komen dari Uthayakumar Hindraf lagi.

    The Star buat artikel tu bunyinya macam DBKL kejam terhadap orang India. Implikasinya sbb DBKL tu kebanyakannya Melayu maka ini soal perkauman.

    Bangsat The Star ni. Buat artikel tak macam suratkhabar yang dah ada nama.

    The Star tak laporkan perkara berikut:-

    1. Persatuan Penduduk, rukun tetangga dan pihak RELA PPR ini sendiri mahu keluarga India ini keluar dari PPR Desa Tun Razak.

    2. Persatuan Penduduk akan bantah jika kunci dan unit yang sama dikembalikan kepada famili ini.

    3. 2 keluarga Melayu juga terlibat dengan penyingkiran sebelum ini atas alasan langgar ketenteraman penduduk lain dan atas komplen penduduk lain (keseluruhan keluarga terlibat adalah 3 iaitu 2 melayu dan 1 india). Kedua-dua keluarga tersebut telah keluar dari unit tersebut sebelum ini. Mana pembelaan The Star kalau kononnya membela atas dasar kemanusiaan.

    4. kenapa pula the star tidak pula double-check dengan dbkl tentang isu sebenar?

    5. Gambar yang dipaparkan The Star dalam artikelnya ada gambar cucu-cicit keluarga tersebut, sedangkan budak-budak tu tidak tinggal di unit tersebut.

    Lagi sini The Star jijik, jadi jurucakap Hindraf! Bangsat!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails