Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Saturday, July 10, 2010

Realitinya: Cina di Malaysia.


Kenangan Piala Thomas 2010


Asyik menyaksikan perlawanan separuh akhir piala thomas di kaca tv di kawasan tempat tinggal aku. Perasaan marah terhadap kekalahan malaysia tidak lah berapa kuat dihati aku kerana analisis yang aku buat menunjukkan kekuatan pasukan china memang tidak akan dapat digugat oleh pasukan Malaysia, Sebaik perlawanan berakhir kedengaran bunyi mercun di luar rumah. Aku fikir mungkin budak-budak di sekeliling rumah yang masih ada bekalan mercun bersuka-suka.

Pagi esoknya aku ke tempat kerja, walaupun hari sabtu demi tugas aku melangkah berat ke tempat kerja akibat kecewa malaysia tewas semangat ke tempat kerja berkurangan. Seorang rakan yang turut kecewa memberitahu aku masyarakat cina di tempat aku bersorak gembira sewaktu kekalahan malaysia semalam. Rakanku yang keluar makan malam di restoran memerhatikan gelagat masyarakat cina ini dengan penuh perasaan geram.

Sedarlah masyarakat bumiputra sekalian. kita perlu berhati-hati dengan masyarakat yang mungkin akan menjajah kita ini. walaupun hari ini aku agak rasis tapi demi niat baik untuk menyedarkan kaum ku aku luahkan juga perasaan kecewa aku dengan kekalahan Datuk lee chong wei ini. Tapi waktu petang aku agak gembira sedikit apabila melihat masyarakat cina di tempat aku bersedih apabila pasukan piala uber cina tewas di tangan korea. yess go korea go.

Hati orang cina bukan untuk Malaysia. Mereka terpaksa bermuka-muka untuk meraih simpati. Perjuangan orang Cina hanya untuk kepentingan mereka sahaja bukannya kepentingan keseluruhan rakyat Malaysia. Melayu terimalah hakikat permainan politik orang Cina. Sampai bila kita harus berkompromi.

1 comment:

  1. AKu juga semakin rasis.

    Kaum mereka mengajar kita untuk berlaku rasis.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails