Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Saturday, April 16, 2011

Kerajaan Perlu 'Ajar' pengundi DAP

Kerajaan perlu berterima kasih kepada pengundi luar bandar yang tetap setia bersama kerajaan walaupun diserang, difitnah dan diprovokasi dengan pelbagai cara oleh pakatan pembangkang. Walaubagaimanapun kerajaan tetap gagal menarik pengundi cina walaupun disogokkan dengan pelbagai bantuan oleh kerajaan. Kerajaan disarankan melakukan sesuatu untuk memberi pengajaran kepada kaum cina yang sentiasa menyokong pakatan pembangkang sejak akhir-akhir ini.

Cadangan blog ini kerajaan perlu mengenakan cukai tambahan kepada penduduk bandar yang dimenangi oleh pembangkang dan wang tersebut digunakan untuk membantu usaha pembangunan di kawasan luar bandar. Dengan cara ini kerajaan dapat menyalurkan semula segala pembaziran yang dicurahkan kepada penyokong-penyokong tegar DAP tersebut ke tempat yang betul yang sentiasa memberi sokongan kepada kerajaan.

5 comments:

  1. betul..panas hati aku tgk komentar2 cina dlm blog2,yahoo.com dll..DS Najib plz buat sesuatu!jgn kecewakan kami yg sokong BN selama ni..nak tumpu pe lagi kat bangsa xbersyukur ni!!!

    ReplyDelete
  2. betul tu cuba tgk orang kampung yang dtg mengundi ada yang datang bertungkat yang berkerusi roda yang tempang untuk memenangkan BN tapi adakah mereka ini dibantu secara langsung oleh kerajaan, sedangkan dibandar kalau tak sokong pun semua kemudahan tetap diberi setiap masa, contoh subsidi2 yang diberi puak2 celaka ini le yang bayk menikmatinya. tapi sokong pembangkang yang tidak membantu pun kerajaan dalam mentadbir negara.

    ReplyDelete
  3. Saya sokong... kita telah lama mengalah dan memberi kepada mereka ... kita sudah FEDUP dengan perangi mereka yang tak perpuas dengan pemberian kita ... cukup sudah kita memberi ...STOP IT NOW ... biar mereka tahu bersyukur ...

    ReplyDelete
  4. saya sokong... buat ape kerajaan nak bantu cina lagi.. bumiputera yang patut di utamakan kerana bumiputera yang byk membantu bn.. biar DAP jer yang bantu mereka.. kerajaan harus peka hal ini.. dari bantu golongan yang sokong DAP ini bgus kerajaan bantu golongan di luar bandar..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails