Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Sunday, April 17, 2011

No more 'layanan istimewa' kepada kaum cina

Kerajaan perlu berterima kasih kepada pengundi luar bandar yang tetap setia bersama kerajaan walaupun diserang, difitnah dan diprovokasi dengan pelbagai cara oleh pakatan pembangkang. Walaubagaimanapun kerajaan tetap gagal menarik pengundi cina walaupun disogokkan dengan pelbagai bantuan oleh kerajaan. Kerajaan disarankan melakukan sesuatu untuk memberi pengajaran kepada kaum cina yang sentiasa menyokong pakatan pembangkang sejak akhir-akhir ini.

Cadangan blog ini kerajaan perlu mengenakan cukai tambahan kepada penduduk bandar yang dimenangi oleh pembangkang dan wang tersebut digunakan untuk membantu usaha pembangunan di kawasan luar bandar. Dengan cara ini kerajaan dapat menyalurkan semula segala pembaziran yang dicurahkan kepada penyokong-penyokong tegar DAP tersebut ke tempat yang betul yang sentiasa memberi sokongan kepada kerajaan.

Kerajaan perlu naikkan cukai judi dan arak seratus peratus mulai minggu ini juga sebagai tindakbalas segera terhadap kebiadaban pengundi-pengundi cina. Menteri di kalangan kaum cina juga perlu dikurangkan dan diberi portfolio yang tidak penting sahaja. Jika kerajaan masih lagi bertindak gentlemen seperti sebelum ini maka kerajaan perlu bersedia untuk dipijak-pijak oleh kaum tak kenal budi ini.

Kerajaan juga disarankan menghentikan layanan istimewa kepada kaum cina kerana mereka sekarang sudah semakin lemak dan berlakon menyokong kerajaan untuk mendapatkan seberapa banyak subsidi yang mungkin. Kata dua perlu diberikan kepada kaum lidah bercabang ini agar tidak lagi mempermain-mainkan segala kebaikan kerajaan terhadap mereka. Tidak perlu lagi kerajaan bersusah payah berkempen di kawasan mereka kerana semuanya membazirkan wang masa dan tenaga sahaja.

7 comments:

  1. masalah permasalahannye skrg ds najib sedor ke pe hang cite ni?pi lah tweet or msg die..dia mgkin sibuk dgn 1msia sgt.

    ReplyDelete
  2. masalah nya kita nak kata Cina tak sedor diri pun tak boleh . . . .melayu2 PAS dan PKR lagi ramai tak sedor diri . . .tak kan nak ajo cina aje . . melayu PR ni tak nak ajo , , , Ate bior le .. buat biasa je dah ler . . .cuma jangan lebih2 sangat dah ler . .

    ReplyDelete
  3. nak dptkan sokongan cina senang aje, najib letak jawatan beri cina jadi pm. sudahlah tu, tak kan najib tak faham perangai diorang. diorang dah ada sekolah sendiri, mesti nak tadbir sendiri juga. bongok la najib ni.

    ReplyDelete
  4. datok seri najib patut sedar dan faham perangai cina yang menolak BN sepenuhnya.Tumpukan pada bumiputra dan india...no more bantuan untuk sekolah cina yang memang dah kaya pun.MCA dan GERAKAN koorang bertanding lawan DAP.Baru jantan.Takperlu ehsan kawasan melayu.

    ReplyDelete
  5. melayu semakin lembik....mudah dipermain-mainkan oleh bangsa lain... xmacam anuar,keras memanjang...

    ReplyDelete
  6. jangan percaya pada kapir harbi ni. species tak reti nak mengenang budi. depa tau nak senang je. cakap tak serupa bikin. percaya la kata2 aku depa takkan sokong BN punya sebab DAP ada di hati depa. Tidak ada beza nya Gerakan,MCA,DAP semua jenis nak hapus bangsa melayu di bumi Malaysia ni. depa ni memang CELAKA.

    ReplyDelete
  7. tulis la apa pun, najib tak pandang pun, tengok lah berapa kali kena tipu dek kaum tu setiap PRK dan sekarang negeri sarawak dok macam tu jugak, lagi tak sokong lagi melimpah ruah bantuan yg diberikan kat kaum tu, entahlah...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails