Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Sunday, April 3, 2011

Rahim tempelak Nik Aziz sampai lebam biji mata

Petaling Jaya: PAS pada akhirnya akan hilang segala-galanya jika terus mempertahankan Pemimpin Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berjuang dengan isu-isu moral, kata bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik.

Dia menyarankan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk menghentikan mengelak membincangkan masalah tersebut dengan memberikan alasan dia tidak mahu terlibat dalam hal-hal yang membuat malu seorang Muslim.

"Nik Aziz pasti lupa bahawa menjunjung kebenaran adalah sangat penting dalam Islam.

"Biarkan dia (Anwar) jatuh jika ia telah membawa malu kepada dirinya sendiri, keluarganya, partinya, dan untuk umat dan Islam," tambah Rahim.

Rahim menyatakan bahawa Nik Aziz dikelilingi oleh orang-orang Anwar di dalam PAS.

Rahim, pengusaha Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bendahara-umum Perkasa Datuk Shuaib Lazim telah, membocorkan video yang menunjukkan seorang lelaki mirip Anwar dengan seorang wanita yang diyakini sebagai pelacur asing.

Anwar mengajukan laporan polis yang keesokan harinya menyangkal bahawa dia adalah orang dalam video.

Pada hari Jumaat, IKetuaPolis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata para ahli tempatan telah mengesahkan bahawa video seks asli tapi identiti lelaki dalam video belum disahkan.

"Identiti manusia harus terbuka untuk kepentingan bangsa," kata Rahim. "Kesalahan moral pemimpin hebat tidak harus disimpan tersembunyi.

"Jpemimpin tidak Islami, munafik dan moral korup akan didedahkan pada masyarakat," tambahnya.

Rahim berkata negaranya akan tergadai jika pemimpin seperti itu memegang pelbagai kedudukan penting di pejabat awam.

Ia menyeru pembentukan sebuah suruhanjaya diraja untuk memastikan keaslian dari video seks dan untuk mengesahkan identiti lelaki dalam video.

Suruhanjaya ini harus terdiri dari para pemimpin Pakatan Rakyat, wakil organisasi bukan kerajaan, wakil media, orang asing, dan mereka yang berkelayakan.

Rahim berkata penyelidikan harus lebih fokus pada teknik forensik yang tepat dan metodologi yang memenuhi dengan standard saat ini, dan proses pengenalan eksklusif untuk memastikan identiti lelaki dalam video.

Sebagai  kawan dari pasukan Wawasan 1993 (dalam parti UMNO itu), Rahim menyarankan Anwar untuk berhenti politik dan mencari pekerjaan lain untuk kepentingan keluarganya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails