Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Monday, April 11, 2011

KM Sarawak letak jawatan selepas pilihanraya

Ini adalah janji BN yang pasti akan dilaksanakan. Ini bukan janji pakatan kencing rakyat PKR

KUCHING 10 April – Datuk Seri Najib Tun Razak mengesahkan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud bersetuju untuk berundur daripada jawatan itu pada masa sesuai selepas pilihan raya negeri akan datang.

Perdana Menteri berkata, perubahan kepimpinan negeri itu akan dilakukan secara terancang demi menjamin kestabilan politik di negeri berkenaan dan seluruh negara secara amnya.

Namun, katanya, rakyat perlu bersabar dengan pelan peralihan kuasa itu dan tidak terpengaruh dengan dakyah pembangkang yang sentiasa memainkan isu kepimpinan Abdul Taib yang kononnya terlalu lama mentadbir negeri ini.

“Saya sudah berunding dengan Ketua Menteri Sarawak, memang dia sudah bersetuju untuk melakukan perubahan kepimpinan di negeri Sarawak.

“Percayalah kepada saya, pada waktu sesuai, perkara (peralihan kuasa) ini akan kita lakukan,” katanya ketika berucap pada Majlis Rakyat Bersama Pemimpin di sini malam ini.

Dalam pada itu, katanya, isu pentadbiran yang terlalu lama sebenarnya mencerminkan corak kepimpinan di kalangan ketua beberapa parti pembangkang di negara ini.

Sebagai contoh, katanya, Penasihat DAP, Lim Kit Siang kini telah 42 tahun berada dalam politik sementara pengerusi parti itu, Karpal Singh pula telah berusia 72 tahun.

Selain itu, katanya, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat merangkap Menteri Besar Kelantan kini sudah berumur 80 tahun.

“Datuk Seri Anwar Ibrahim (Penasihat Parti Keadilan Rakyat) juga sudah tua tetapi tidak mahu mengaku tua, mana boleh seorang yang banyak masalah mahu menjadi Ketua Pembangkang atau Perdana Menteri.

“Beliau (Anwar) juga banyak menipu rakyat dengan pelan membentuk kerajaan pada 16 September (2008), sebenarnya Yang di-Pertuan Agong juga tidak tahu mengenai hal itu, penipu tidak boleh jadi pemimpin,” tegasnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails