Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Saturday, April 2, 2011

Tanpa beruk2 PAS hanya 50 orang hadir ceramah Anwar di Sarawak

Sudah diberitahu sebelum ini bahawa PKR tidak mendapat sambutan di negeri Bumi Kenyalang itu. Namun Anwar tetap berdegil, mahu mencuba nasibnya juga. Mungkin dikepala Anwar, “batu besar ada duduk”, dia tak boleh dengar nasihat orang.


Hasilnya, dilaporkan hanya sekitar 50 orang saja yang hadir pada sesi ceramah politiknya di situ. Itu pun setelah dicampur dengan ‘dayang-dayang’ pengiringnya, beberapa anggota polis yang memantau suasana ceramah, dan beberapa pemerhati Barisan Nasional yang menyeludup masuk ke kawasan “musuh”.


Selebihnya, hanyalah keluarga dan saudara mara tuan rumah tempat Anwar menyampaikan ceramahnya. Itupun ‘ceramah’nya hanya memakan masa selama 15 minit. Ceramah apa 15 minit? Itu boleh dikategorikan sebagai ceramah, kah? Atau itu hanya celoteh temberang ringkas dari sekutu US?


Sungguh memalukan. Itu saja yang dapat penulis komen tentang ceramahnya di Tupong. Anwar akan menjelajah Sarawak untuk menyampaikan misi penjajahannya di Sarawak. Entahlah, mungkin Anwar akan lebih teruk lagi dimalukan di tempat-tempat lain.
Jumlah kehadiran yang menyambut Anwar di Sarawak adalah tidaklah berbeza sangat jika dibandingkan dengan siri ceramahnya di Semenanjung.

Lebih lanjut baca kat sini http://realsarawak.blogspot.com/2011/04/kisah-anwar-dimalukan-di-tupong-sarawak.html

3 comments:

  1. Pi la dengar ramai ramai kesian dekat dia mai dari jauh yang dengar sekitar lima puluh orang.Penganjur pun tak ajak ke ramai ramai datang saperti disemenanjung .Agaknya penduduk Sarawak lebeh cerdik disegi politik jika dibandingkan dgn Semenanjung.

    ReplyDelete
  2. hhuhu ramai tuhh..lebih dari 4 org saksi..hhuu ramai tahap gaban meroyan...jam tangan aku mana..daa.

    ReplyDelete
  3. Lima belas minit buat ceramah biasa lah tu..bro.. Anwar dalam game dia pun kurang dari pada lima minit sudah klimak...!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails