Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Thursday, September 16, 2010

PKR patut malu sambut Hari Malaysia 16 September




















Hari ini, PKR sebenarnya antara yakin dan tidak. Prestasi wakil rakyat merudum banyak. Ramai yang hilang dari kawasan dan mencari ketenangan diri di KL dan Shah Alam. Yang mengadu tidak ada duit - jangan cakaplah. Sebab itu juga, waima tender angkat sampah 5 lorong kawasan perumahan sanggup diligan oleh Jawatankuasa Tertinggi.

Pemilihan pun akan dijayakan tidak lama lagi. Istilah 'PASTIKAN BENDERA INI TERUS BERKIBAR' dijaja ke sana dan ke mari. Jelas, mencari simpati dan membayangkan bendera itu akan lesu terhampar di bumi saat Sang Pemimpin dipanggil lagi menghadap hukuman.

Apa agaknya yang boleh diharapkan oleh sebuah parti yang terlalu gemar membuat janji; namun tidak mampu melaksanakannya. Apa lagi yang nak diharapkan. Rakan-rakan di dalam AMK, di dalam PKR Pusat semuanya masih 'tertanya-tanya' apakah PKR mampu berdiri seteguh prestasi 2008; kalau berantakan dan 'kerajaan anak beranak' masih menjadi budaya dalam parti?

Pemilihan akan datang, adalah rencana untuk meletakkan 'elit parti PKR' di dalam ranking yang sepatutnya. Ada kepimpinan baru yang timbul daripada akar umbi? Jangan harap. Dalam PKR, kalau tidak ada duit - ada akan ke parit. Penyakit sama dalam UMNO. Tapi dalam PKR lebih sulit dan perit.

16 September ini datang lagi - mengingatkan kita kepada seorang Juragan yang tidak mampu menakhoda bahtera. Seorang Juragan yang tidak mampu melawat nafsu - menggasak seorang anak kapal jantan yang selalu tersenyum manja di hujung buritan. Nah, apa lagi nak kita harapkan.....

Sedang bendera itu belum tentu boleh berkibar semula....dan bahtera hanyut di lautan 'asmara sejenis' yang merosakkan.

1 comment:

  1. Dengar khabar LGE buat sambutan besar-besaran bersama Siti. Mana reti malu. Kalau reti malu, semua dah tak ada dalam negara. Orang yang menganggap dosa sebagai satu kebanggaan.

    agbr47: Parti yang cakap tak serupa bikin. Membohong adalah!!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails