Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Friday, September 17, 2010

Joe Cole julang Liverpool untuk saingan Eropah

Liverpool Joe Cole mengakui bukannya senang untuk membuka jaringan untuk The Reds pada malam Khamis lalu bagi mencapai kemenangan 4-1 mereka ke atas Steaua Bucharest dalam Liga Eropah dan memuji jurulatih mereka Roy Hodgson.

Bekas pemain Chelsea itu membuka jaringan hanya selepas  27 saat permainan dimulakan dan meskipun pelawat menyamakan kedudukan melalui Tanase di babak pertama, Liverpool meneruskan untuk memastikan kemenangan milik mereka melalui Lucas dan David Ngog.

Bercakap kepada Channel Five selepas perlawanan, Cole mengaku tidak berada di lapangan setelah duduk di luar perlawanan terakhir kerana digantung selepas menerima kad merah sewaktu melawan Arsenal pada hari pembukaan musim Liga Premier.

"Aku sudah satu bulan tanpa bermain jadi saya bangga untuk mendapatkan gol pertama bagi pasukan dan satu permulaan yang baik di Liga Europa," katanya.

"Saya fikir pasukan yang datang ke sini  [Steaua Bucharest] memerlukan banyak kerja keras untuk menghentikan permainan kami  di babak pertama dan kami berjaya melepasi mereka untuk turun lebih banyak dan membuka permainan dan kami berjaya mendapatkan jaringan. "

Kemenangan itu memberikan Liverpool mata awal yang baik untuk kempen Eropah mereka dan mereka selanjutnya menghadapi perjalanan ke FC Utrecht pada akhir bulan dengan Cole tahu  apa yang pasukannya harus  lakukan untuk melayakkan diri daripada peringkat kumpulan.

"Ini [mengalahkan Steaua] adalah keputusan besar yang anda harus memenangi perlawanan tempat sendiri yang sangat penting," tambahnya.

"Jika anda dapat memenangi tiga perlawanan kandang sendiri dan anda akan mendapat satu mata dari kandang lawan maka anda akan layak ke pusingan seterusnya. Perlawanan semalam adalah sukar tetapi kami mendapat keputusan yang baik. "

cikguleepk

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails