Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Wednesday, September 29, 2010

DAP akan kempen habis-habisan untuk kemenangan parti PAS Bahlol di Galas

Sudah tentu peluang Pas untuk menang lebih cerah kerana kira-kira 2500 pengundi di Galas yang berketurunan Cina akan mengundi Pas seperti pilihanraya umum yang lepas. Sudah pasti cina-cina DAPig ini menolak perjuangan Hudud Pas, penubuhan negara Islam PAS walaubagaimanapun mereka memang yakin Parti Pas sentiasa boleh diguna atau dipakai mereka dalam membawa Presiden mereka Lim Kit Siang ke Putrajaya.

Kita semua tahu parti PKR sedang nazak pada ketika ini seperti rakaman ulang tayang kejatuhan parti-parti serpihan Umno sebelum ini seperti yang terjadi pada parti melayu semangat 46 yang sudah kembali kepada Umno sepenuhnya. Parti PKR yang terumbang ambing ketika ini juga akan membawa ketidaktentuan dalam mencorakkan kepimpinan tertinggi pakatan rakyat nanti.

Tanpa saingan yang kuat dari MCA, pada pilihanraya akan datang DAP diyakini dapat menguasai semua kerusi yang diperuntukkan kepada mereka. Manakala PAS dan PKR pastinya mendapat saingan sengit dari UMNO dan parti-parti BN yang lalain dimana ianya akan memberikan kelebihan besar kepada DAP untuk menjadi perdana menteri dan menakhluki takhta pemerintahan negara.

Orang melayu PAS, Umno dan PKR perlu sedar dengan helah dan permainan politik orang cina ini. Apa salahnya memberi kemenangan kepada BN yang mana PAS masih lagi boleh mengekalkan kekuasaan mereka di Kelantan. Manakala BN boleh terus mengekalkan kuasa pemerintahan melayu di Malaysia seterusnya mengukuhkan kedudukan Islam di negara kita. 7000 orang melayu di Galas perlu menunjukkan kuasa mereka dalam memastikan kemaraan DAP untuk ke Putrajaya berjaya dipatahkan mulai pilihanraya kecil ini juga. Jangan kita berlengah lagi. CaiYUK

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails