Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Tuesday, September 21, 2010

Pengawal keselamatan KL tertembak pelancong UK

KUALA LUMPUR – Lima orang termasuk seorang pelancong dari United Kingdom cedera apabila terkena serpihan tembakan yang dilepaskan tanpa sengaja oleh seorang pengawal keselamatan kedai emas di pusat beli-belah Leisure Mall di sini hari ini.

Pemangku Ketua Polis Daerah Cheras, Supt. Abdul Rahim Hamzah Othaman berkata, dalam kejadian pukul 12.55 tengah hari itu, pengawal keselamatan yang sedang bertugas di kedai emas secara tidak sengaja melepaskan tembakan daripada senapang patah yang digunakan.

“Tembakan itu terkena atas lantai di hadapan kedai itu dan serpihan peluru tersebut telah melantun hingga mengenai mereka yang berdekatan,” katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Beliau berkata, lima yang cedera itu melibatkan tiga wanita dan dua lelaki termasuk pelancong dari United Kingdom, kesemuanya berumur antara 30 hingga 47 tahun.

“Kesemua mereka hanya mengalami cedera ringan dan dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) untuk rawatan,” katanya.

Abdul Rahim berkata, pengawal keselamatan yang berumur 50 tahun kini ditahan polis untuk siasatan lanjut.

“Pengawal tersebut disiasat mengikut Seksyen 39 Akta Senjata Api 1960 kerana telah melepaskan tembakan di tempat yang tidak sepatutnya,” katanya. – Bernama

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails