Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Wednesday, September 15, 2010

Peguam ahli DAP, tertuduh kes pembunuhan kejam miliki akaun RM7.2 Juta

Kuala Langat: Jutaan ringgit dalam akaun bank tempatan milik dua peguam adik beradik ahli DAP ditahan dalam pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya telah dibekukan.

Menurut sumber, akaun peguam suspek utama itu dipercayai berjumlah RM7.2mil

Pihak Polis sedang menjejaki transaksi kewangan terhadap deposit dan pengeluaran wang tunai dari berbagai akaun bank peguam tersebut.

"Ada banyak transaksi oleh penduduk tempatan dan asing, dan berasal dari negara-negara seperti India, Thailand, Hong Kong, Indonesia dan Filipina," ujar sumber tersebut.

Dia menambah bahawa urus niaga kewangan direkodkan sesuai dengan urusan pengusaha yang telah dilaporkan hilang sebelum ini.

Peguam itu adalah antara lapan suspek yang ditahan berhubung dengan pembunuhan Sosilawati, 47, pemandunya Kamaruddin Syamsuddin, 44, pegawai bank Noorhisham Mohammad, 38, dan peguam Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, yang dilaporkan hilang pada 30 Ogos lalu .

Mereka dipercayai telah dibunuh dan dibakar di Ladang Gadong, Tanjong Sepat, dan abunya berserakan di sungai.

Polis merampas empat unit komputer pemprosesan dari pejabat, bersama-sama dengan beberapa fail dipercayai mengandungi maklumat tentang transaksi tanah.

Setelah sekitar dua jam menyiasat di pejabat, Mereka kembali ke lokasi tapak pertanian di Ladang Gadong, dipercayai menjadi tempat pembunuhan, di mana mereka menghabiskan masa sekitar 45 minit.

Polis juga telah merampas dua laptop milik isteri-isteri dari dua bersaudara dari rumah keluarga di Taman Sari, Telok Datok.

Sebelumnya, lebih dari 60 orang dilihat menunggu di pejabat guaman suspek, yang mengaku menjadi pelanggan suspek dan menuntut memberikan geran tanah mereka semula.

Namun, polis berkata kepada mereka bahawa itu tidak mungkin, kerana penyelidikan kes pembunuhan itu sedang berlangsung.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails