Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Thursday, October 14, 2010

Rashid mengaku terima RM1500 sebulan untuk.......

 Rashid merupakan seorang bekas banduan yang bekerja di Hospital Penjara Sungai buloh, Rashid ditugaskan menjaga Anwar sewaktu dalam hospital. Rashid bebas dahulu dan kemudiannya selepas bebas Anwar telah meminta Rashid untuk kerja di rumahnya di Bukit Damansara.

Rashid bukanlah tukang urut peribadi Anwar, tetapi Rashid dikatakan mempunyai tugas-tugas penting yang disuruh oleh Anwar dengan bayaran RM1500 sebulan. Sebab itulah kebanyakan keluarga Anwar dengarnya "PANAS PUNGGUNG" dengan Rashid. Apa tugas-tugas penting tersebut? memang terkejut apabila mendengar Rashid sebenarnya antara pemegang rahsia Anwar kedua terbesar selepas Azmin Ali. Tidak hairanlah sewaktu Saiful membuat laporan polis, Rashid juga dikurung bersama-sama Rahimi. Kalau Rashid buka mulut, maka boleh dikatakan hampir tamatlah riwayat karier politik Anwar.

Rashid dikatakan selalu dipergunakan oleh Anwar, bila perlu Anwar akan memanggil Rashid dan jika tidak perlu Rashid akan dibiarkan dipijak-pijak oleh keluarga Anwar dan Staff-staff Anwar. Dengar-dengarnya, selepas Rahimi pula membuat laporan polis, Anwar mula mengagau menyuruh semua orang mencari Rashid namun Rashid gagal dikesan.

Disebabkan status Rashid sebagai bekas banduan, maka dia telah dipandang hina oleh juak-juak PKR. Beginilah kotornya juak-juak PKR ini, sedangkan mereka tidak sedar bahawa Anwar bekas banduan juga, lebih teruk lagi kesalahannya daripada Rashid sendiri. Rashid walaupun bekas banduan tetapi terdapat di dalam hati Rashid (atau mana2 bekas banduan) untuk berubah. Cuma antara kita mahu memberi peluang dan membimbing mereka ataupun tidak.

Kesimpulan yang boleh dibuat di sini, kalau PKR ni memerintah maka habislah semua bekas banduan tidak boleh hidup dan terus dipinggirkan.Adakah tindakan Rashid menyepikan diri kerana sudah mual dengan permainan busuk politik Anwar? Bosan dipijak-pijak oleh keluarga Anwar? Wallahuaklam.

Mungkinkah Rashid sudah bertaubat dan tidak mahu lagi bersetongkol dengan Anwar? Rashid bukanlah seorang jambu. Tetapi dia ini orangnya sangat lurus dan setia pada Anwar. Anwar memang memerlukan orang seperti Rashid untuk dijadikan 'broker'. Tambahan lagi status Rashid itu, Anwar menggunakannya untuk memegang Rashid dengan bayaran RM1500 sebulan yang pastinya agak mahal bagi mereka yang berstatus banduan seperti Rashid.

1 comment:

  1. POLIS KENA JAGA KESELAMATAN MAMAT BERDUA NI MANA TAU NI ZAMAN PUKUL ,BAKAR DAN BUANG...MCM GUNA KONDOM AJA GUNA PAKAI BUANG HA HA HA TAPI TAK BAKAR ITU AJA BEZA KONDOM DGN ORANG...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails