Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Tuesday, October 19, 2010

Umat Islam kecewa:Cina simbah surau hanya kena denda RM2000, Majistret M.Mageshwary

Macam-manalah dalam kes sensitif terhadap orang islam ini diadili oleh mejistret berbangsa india.Denda yang dikenakan lansung tidak memadai kerana perbuatan tersebut telah mengguris hati kira-kira 20juta orang islam di Malaysia. Memang sahlah sistem perundangan kita sudah dikuasai oleh kaum bukan islam. Gamaknya kes pengetua di johor nanti pun diadili oleh majistret india juga.Habislah nasib orang Islam di Malaysia kerana tidak mungkin diadili dengan seadil-adilnya.patutlah kaum bukan islam makin menjadi-jadi nak memperlekehkan orang islam ketika ini. ditambah pula adanya ulama-ulama pembangkang yang asyik dibuai mimpi bersama rakan kafir mereka. 

SEREMBAN 19 Okt. - Mahkamah Majistret Sivil Seremban hari ini menjatuhi hukuman denda RM2,000 terhadap tiga remaja lelaki atas tiga pertuduhan berasingan dalam kejadian menyimbah cat dan melempar botol minuman keras di sebuah surau di Taman Pulai Impian, Sikamat, Seremban, Ogos lepas.

Ketiga-tiga mereka juga diperintahkan menjalani bengkel Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sebulan sekali selama dua tahun.

Hukuman mengikut Seksyen 93 (1)(b) Akta Kanak-Kanak 2001 itu dibacakan oleh Majistret M. Mageshwary.

Remaja pertama berumur 17 tahun, kedua 15 tahun dan ketiga 16 tahun, berasal di sekitar Ulu Temiang dan Sikamat, di sini didakwa melakukan kesalahan itu antara pukul 3 pagi dan 4 pagi, 23 Ogos lepas.

Ketiga-tiga remaja itu mengaku bersalah terhadap pertuduhan itu ketika mereka dihadapkan di mahkamah pada 27 Ogos lepas. - Bernama

2 comments:

  1. paling malang bagi orang Melayu sekarang ini memilih pemimpin yang tak layak memimpin dan berhati batu! Suara nurani rakyat tidak dipedulikan lansung!
    tak percaya? tanya pada Hishamuddin dan Nazri!

    ReplyDelete
  2. Ada kah menteri amaran masih berpeluk cium dengan keris bengkok?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails