Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Friday, October 29, 2010

Saya difitnah

KUALA LUMPUR: “Saya difitnah, individu yang mendakwa duit mereka lebur selepas bermain ‘kutu’ anjuran saya tidak benar, kerana mereka tidak pernah melabur pun, sebaliknya meminjam wang daripada saya,” kata Hajar Bee Bee Tajuddin, 48.

Dia tampil bagi membersihkan namanya yang didakwa kakitangan hotel di Chow Kit dikenali sebagai Siti Khadijah, 46, yang mendakwa duit pelaburan dan barang kemasnya bersama 10 kakitangan hotel lain lebur selepas melabur dengannya.


Menurutnya, dia menjadi mangsa fitnah individu yang berniat memburukkan namanya atas sebab tertentu terutama mengelakkan diri daripada membayar hutang dengan dirinya yang melebihi RM10, 000.


“Siti Khadijah ini, diperkenalkan kepada saya oleh rakan ketika dia mengalami masalah kewangan dan memerlukan duit menebus barang kemas yang dipajaknya “Tempoh menebus barang kemas itu hampir tamat dan dia minta saya tolong tebus dan membenarkan saya melaburkannya untuk tujuan perniagaan,” katanya.




Hajar Bee berkata, individu yang menuduhnya itu beranggapan barang kemasnya pelaburan dan inginkan imbuhan daripadanya, tetapi mereka tidak sedar tentang duit yang mereka pinjam untuk menebus barang kemas berkenaan.


“Kalau betul mereka mahukan barang kemas mereka semula, bayar dulu hutang yang dipinjam daripada saya sebelum saya memulangkannya.



“Dakwaan ini ditimbulkan mungkin kerana mereka tidak mahu membayar hutang saya dan pada masa sama memburukkan nama saya serta keluarga,” katanya.


Menurutnya, dia berharap individu berkenaan menghentikan perbuatan memfitnah dan memburukkan namanya kerana dia tidak akan teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.


Harian Metro semalam melaporkan 11 kakitangan hotel rugi puluhan ribu ringgit kerana terpengaruh dengan janji manis seorang wanita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails