Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Tuesday, October 12, 2010

Polling: Mari desak kerajaan tingkatkan equiti pemilikan Bumiputra kepada 50%

Tuan/Puan tafsir sendiri betapa jarak/jurang pemilikan equiti dan harta (bangunan) yang di miliki oleh kaum Cina yang jauh meninggalkan rakan-rakan mereka di bumi bertuah ini walaupun mereka hanya mewakili 25% populasi penduduk. Bandingkan juga peratusan pemilikan Bumiputera yang mewakili 66% populasi penduduk negara ini.

INGATLAH SELURUH WARGA KU, KETIDAKADILAN EKONOMI DISEBABKAN OLEH SOCIAL DISADVANTAGE YANG WARISI, JIKA TIDAK DITANGANI DENGAN BAIK BOLEH MENYEBABKAN PERTUMPAHAN DARAH YANG TIADA PENGHUJUNGNYA.

Ini perlu kita akui, walau cuba disanggah oleh Melayu liberal (kononnya mereka lebih liberal) yang tidak faham sejarah dan tidak mengambil iktibar daripada pertumpahan darah yang berlaku di seluruh dunia. Dengan pelbagai strategi Kerajaan yang membantu kaum Bumiputera sejak merdeka pun masih tidak mampu membawa mereka agar memiliki 30% ekuiti, cuba tuan/puan bayangkan jika semua langkah-langkah yang diambil Kerajaan ditarik balik seperti yang disarankan oleh MCA??

Melayu Liberal tidak mampu melihat ke hadapan kerana dibutakan oleh kemewahan yang mereka miliki hari ini, dilahirkan di bandar besar, dibesarkan di bandar besar, makanan yang mewah-mewah. Kami yang dibesarkan di kampung amat memahami dan dapat merasai peritnya hidup di bangsal beratapkan rumbia, berdindingkan buluh dikala rakan kita dari kaum Tionghua memiliki segala-segalanya, banglo mewah, kereta besar dan makan besar, sedangkan tanah tumpah darahku ini asalnya Tanah Melayu.


"Melayu tidak mahu berusaha" - inilah yang selalu diherdik oleh Melayu liberal. Sedarlah sahabatku, tengok lah kebelakang, bacalah sejarah bagaimana kaum Cina yang diberi peluang oleh Inggeris yang ketika itu mempunyai kuasa penentu mencatur negeri jajahan mereka. Kuasa ekonomi kaum Cina mengatasi semua kaum lain dan mereka telah bertukar menjadi gergasi ekonomi.

Oleh itu strategi kerajaan dalam membawa kaum Bumiputera untuk memiliki lebih ekuiti tidak seharusnya dilihat dari pandangan yang salah, malah itulah langkah memastikan keamanan dan kedamaian bumi Malaysia yang faedahnya akan dinikmati oleh kaum Cina juga kerana harta dan kekayaan orang Cina tidak akan bermakna jika Malaysia huru hara.

1 comment:

Related Posts with Thumbnails