Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Friday, October 29, 2010

Sultan Kelantan bakal jadi budak suruhan Nik Aziz

Blogger Rocky Bru melaporkan bahawa terdapat desas-desus yang mengatakan ada usaha untuk membawa Tengku Muhammad Faris Petra, Sultan Kelantan yang baru untuk melancarkan program kerajaan negeri di Galas, Kelantan. Baginda dilaporkan akan mengurniakan hak tanah kepada pengundi-pengundi kaum Asli di konstituensi tersebut.

Usaha membawa Sultan Kelantan ketika minggu pilihanraya DUN Galas bakal mendatangkan persoalan seolah-olah baginda sengaja ditarik di dalam kancah politik. Tindakan kerajaan PAS Kelantan itu seperti untuk meredakan isu pendedahan demi pendedahan tentang penindasan dan kezaliman kerajaan Nik Aziz terhadap kaum Asli selama ini.

Tetapi MIM percaya, Tengku Muhamad Faris adalah seorang ketua negeri yang bijak dan tidak akan masuk campur atau berpihak kepada mana-mana parti di dalam negeri Kelantan. Lagi pun, selama ini pihak istana telah bersikap berkecuali di dalam urusan politik negeri.

Walaubagaimana pun, adalah perogatif dan hak baginda untuk menentukan segalanya. Baginda yang lebih arif.

Untuk pengetahuan pembaca MIM, Tengku Muhamad Faris menjadi Sultan Kelantan yang baru dan pemasyhuran telah diadakan di Balai Rong Seri Istana Balai Besar bulan lepas. Baginda merupakan Sultan Kelantan yang ke-29 menggantikan ayahandanya Tuanku Ismail Petra.

Daulat Tuanku !

1 comment:

  1. Apa nak heran, bapak sendiri pun kena, jadi budak suruhan mmg itulah tarafnya

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails