Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Monday, August 9, 2010

Cara-cara untuk BN menang besar pilihanraya ke 13 nanti

















Sepatutnya pemimpin-pemimpin BN perlu berfikir untuk memenangkan BN lebih dari kepentingan parti masing masing seperti MCA, MIC dan sebagainya. Kita dapat lihat pada pilihanraya yang lepas BN menguasai kerajaan dengan kebanyakannya kerusi UMNO. Manakala MCA dan MIC tewas hampir di semua kerusi yang mereka tandingi. Jika pemimpin MCA dan MIC mementingkan kemenangan BN maka mereka perlu bertoleransi kepada pemimpin UMNO yang pasti akan dapat menguasai kerusi yang mereka tandingi.

MCA dan MIC perlu mengenalpasti kawasan mereka yang  tidak dapat mereka kuasai untuk diserahkan sementara kepada UMNO dalam memastikan BN menang besar pada pilihanraya akan datang. Kita semua tahu kawasan yang ditandingi MCA dan MIC majoritinya adalah melayu dengan nisbah 60:40 iaitu 60 peratus melayu dan 40 peratus bukan melayu. Sudah pasti peluang untuk menang lebih cerah jika UMNO bertanding menentang DAP.

MCA tidak boleh mementingkan diri sendiri dalam hal pembahagian kerusi kerana mereka perlu sentiasa cermin diri sendiri tentang dimanakah kekuatan mereka sekarang. Yang mana lebih penting BN menang atau MCA bertanding tetapi tewas ditangan DAP durjana. Kita semua tahu DAP juga bukanlah parti yang kuat di negara ini walaubagaimanapun mereka boleh meratah MCA bila-bila masa sahaja dengan bantuan penyokong fanatik PAS yang sanggup bersekongkol dengan DAP yang bencikan negara islam itu.

Sudah sampai masanya MCA berkorban demi kemenangan BN dan sudah pasti BN tidak akan melupakan jasa anda dan seterusnya melantik anda sebagai senator untuk menjadi wakil bangsa anda di parlimen kelak. Ingatlah segala jasa dan pengorbanan UMNO selama ini. sudah tiba masanya MCA pula berkorban demi keamanan, kemajuan dan ketenteraman negara. Jika BN menang besar selepas ini maka tiada apa lagi yang dapat dilakukan oleh parti pembangkang yang boleh menggugat kekuatan dan penguasaan BN.

Parti-parti lain di dalam BN juga perlu berusaha untuk memastikan kemenangan besar BN pada pilihanraya ke 13 nanti. Jangan ada sebarang perasaan iri hati, tamak dan mementingkan diri dalam usaha memastikan kemenangan BN. Bermesyuaratlah dan bermuafakat secara rasional untuk kepentingan negara yang kita semua sayangi ini. Ingat pengorbanan anda hari ini akan memberi impak yang besar kepada generasi seterusnya.

2 comments:

  1. BANYAK LE CANTIK MUKA MCA MIC KAFIR HARBI TU NAK BAGI PADA UMNO.
    UMNO MASIH LAGI MEMBELA KAFIR KAFIR NI,DITAMBAH DENGAN PM YNG DAN SEPUPU YANG SANGAT BAIK HATI.

    DAH TERANG TERANG MCA DAN MIC TAK BOLEH HARAP,BAGI LAGI KERUSI MEREKA PADA KAFIR KAFIR NI.BENCI AKU.

    APA LAGI UMNO NAK PADA KAFIR KAFIR NI.DAH TERANG DAN NYATA MEREKA PENGKHIANAT,MASIH LAGI BAGI MUKA,AKU HERAN UMNO NI.

    BUANG SAJA MCA DAN MIC NI.MEREKA NI DURI DALAM DAGING UMNO.

    KALAU JKAWASAN AKU LETAK CALON KAFIR NI,SIAP LAH AKU UNDI PR.AKU TAK PEDULI AKU HANYA UNDI MELAYU,TAK KIRA PARTI MANA.AKU TAK PEDULI.

    HARAP UMNO TERUTAMA PM RETI NI.
    AKU PEDULI APA.

    ReplyDelete
  2. UMNO TU TAKUT KALAH.TAK YAKIN PADA MELAYU.SIKIT SIKIT BAGI KAT KAFIR NI,LAMA LAMA HABIS KERUSI.KAWASAN MELAYU PUN DIBERI PADA KAFIR,TENGUK ULU SELANGUR.MELUAT AKU.TERSENGIH KELING KAFIR TU.

    SEMANGAT PERSEFAHAMALAH KATAKAN .TAK SEDAR LAGI.APA JASA MCA DAN MIC NI.CUBALAH ORANG UMNO FIKIR.

    HERAN AKU KAT MELAYU UMNO NI.
    BILAS MELAYU DITIMPA MASALAH ADA KE KAFIER NI NAK TOLONG,TAPI KALAU MELAYU DITIMPA MASALAH ADA KAFIR NI NAK TOLONG,PERGI MAMAPUSLAH KAU.

    HAI, MELAYU MELAYU LAMA LAMA LAYU DAN MATI.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails