Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Friday, August 6, 2010

Penyokong PAS sembahyang Dua Imam pada masa dan tempat yang sama

Kisah benar berlaku di Masjid kg geting kelantan apabila seorang imam PAS dipulaukan oleh penyokong PAS yang tidak berpuas hati dengan bapa mertua imam tersebut yang juga seorang tok guru ahli PAS yang telah bertindak jujur mengkritik Nik Aziz secara terbuka di akhbar arus perdana berkenaan isu perpaduan umat islam.

Penyokong-penyokong ini telah membuat satu lagi jemaah di bahagian tepi masjid berimamkan penyokong kuat Nik Aziz. Imam yang dipulaukan itu telah dipanggil oleh jabatan agama islam negeri untuk tindakan selanjutnya.

Inilah perangai penyokong PAS yang mana sebelum ini telah memulaukan imam yang menyokong UMNO kini juga memulaukan imam PAS yang tidak sehaluan dengan mereka. Pemikiran sempit mereka ini amat mendukacitakan seluruh umat islam di Malaysia yang amat mengharapkan umat islam dapat bekerjasama dan bersatu padu dalam menghadapi segala cabaran dari dalam dan luar negara.

Apakah ulama-ulama sebenar didalam PAS hanya mampu membisu dalam isu ini. Kami amat berharap agar Dato Harun din dapat membetulkan kembali akidah umat pas yang sudah berjaya dipesongkan oleh ulama-ulama penyokong tegar DAP. Ulama sebenar harus menunjukkan keikhlasan dalam memperjuangkan agama walaupun keputusan tersebut akan mengurangkan kepopularitian mereka dalam pakatan pembangkang.

5 comments:

  1. MAAF CIKGU BOLEH SAYA DAPATKAN AKHBAR APA UNTUK ARTIKEL INI

    ReplyDelete
  2. AKU TAHU DAH LAMA DAH....PAS SEMBAHYANG DUA IMAM.UMNO KAFIR PAS SYURGA,BERSEDIALAH NIK AJIS UMUR DAH LANJUT,TAK TAKUT MATI KE..

    ReplyDelete
  3. Akhbar utusan 5/8/10 hanya ada cerita tanpa gambar. Gambar berkenaan adalah dari koleksi lama

    ReplyDelete
  4. bekas penyokong pahAugust 6, 2010 at 11:08 AM

    Sembahyang 2 imam memang dah lama dipelopori oleh penyokong pas yg dah confirm ahli syurga.Diorang siap ada masjid pro umno dan pro pas lagi.Sampai sekarang pun ada lagi di sesetengah tempat di Kelantan dan Terengganu.Inilah hasil mengkafirkan umno oleh 'ulama' pas dulu.

    Syabas pas!

    ReplyDelete
  5. pelik tp xterkejut pn sbb diorg ni kan pengikut setia ularmak nik ajis..smbahyang 2imam d tempat yg sama,hmmm menjawap la nnt depan Allah swt..dalam Quran xpnh sebut pn yg org pas di jamin syurga..ularmak pas yg da nyanyuk ni je memandai2..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails