Kalau sudi tekanlah iklan di bawah ni ya

Friday, August 6, 2010

Presiden PAS nak perjuangkan bangsa Melayu pulak dah.....kah kah kah

Akibat tertekan dengan kehilangan sokongan orang melayu maka presiden Parti PAS yang akan pupus tak lama lagi ni mula nak tarik sokongan orang melayu dengan mengeluarkan kenyataan mempertahankan hak orang melayu. Tak takut ke jadi puak yang mengamalkan perkauman. Mereka kata sebelum ini perjuangan bangsa salah dari hukum islam. Kenapa kini mereka mengubah fikiran untuk mempertahankan hak melayu. semestinya mereka sedang tertekan untuk mengembalikan sokongan melayu yang sudah berpaling ke arah UMNO. kah kah kah

Ikuti story di bawah

PRESIDEN PAS MAHU HAK KEISTIMEWAAN MELAYU DI PERTAHANKAN

Hak dan keistimewaan Bumiputera khususnya orang Melayu yang merupakan penduduk majoriti di negara ini perlu dikekalkan, kata Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Beliau berkata, realiti pada masa ini ialah golongan Bumiputera majoritinya masih miskin dan mereka sememangnya berhak mendapat hak dan keistimewaan yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. "(Beri) kepada siapa yang berhak, majoritinya adalah Bumiputera yang miskin, yang bukan Bumiputera tidak seramai Bumiputera," katanya selepas melancarkan buku karyanya bertajuk Taktik dan Strategi Berpolitik Gaya Khulafa Ar-Rasyidin, sempena Jubli Perak Maahad Darul Al-Quran di Rusila di sini hari iniBeliau berkata demikian ketika diminta mengulas cadangan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua daripada DAP, agar kerajaan memansuhkan dasar pemberian diskaun kepada Bumiputera dalam pemilikan hartanah komersial dan mewah di Selangor.

Kisah selanjutnya klik sini

Ikhlas ke tak ikhlas ni sebab ianya belum dibincangkan di peringkat tertinggi

Katanya tindakan itu belum dibincangkan di peringkat kepimpinan parti pakatan pembangkang yang dianggotai PAS, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

maka selepas ini pastinya mereka tidak juga akan mempertahankan hak melayu kerana

Ini adalah kerana kenyataan ini bersifat peribadi daripada presiden parti bukannya keputusan parti.

Jawapan yang selalu kita dengar kan...... kah kah kah

1 comment:

  1. haha... Kalau pembangkang yg cakap semua pandangan peribadi. Bukan keputusan Parti.Ni pun salah satu pandangan peribadi apabila pakatan rakyat bermesyuarat.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails